Vestvågøy og Vågan kulturskole presenterer Høstjazz 2021 –
En tributekonsert til Billie Holiday, en av jazzens virkelig store stemmer.

Med et groovy og stødig komp i ryggen tolker sangelevene fra Vågan og Vestvågøy Kulturskoler sanger som «Autumn in New York», «Strange Fruit», «God Bless The Child» og «Now of Never». Kom og la deg begeistre og berøre av ungt talent!

Billie Holiday ble bare 44 år, men rakk likevel å påvirke sin samtid musikalsk gjennom sin enorme innflytelse på vokaljazzens utvikling. Hennes måte å synge på var sterkt påvirket av instrumental jazz, og hun utviklet en helt særegen måte å frasere og forholde seg til tempo på. Dette har satt varige spor i moderne vokaljazz. Sammen med flere samtidige musikere bidro hun til at jazzen beveget seg fra å være underholdnings- og funksjonsmusikk, til å bli en egen kunstform. I 1991 ble hun posthumt valgt inn i Blues Hall of Fame. I 2011 ble hun innvotert i National Women’s Hall of Fame.

Billetter kan kjøpes her

Med elever på sang og stryk, og kulturskolens helproffe band og blåserekke satt sammen av lærere, distriktsmusikere og elever, blir dette en kveld i jazzens tegn!