Velkommen til MARMÆLEN – teaterforestilling av Vestvågøy kulturskole

Billetter kan kjøpes her

1. Forestilling kl 14:00 – 2. forestilling kl 18:00 Lørdag 29.mai i Meieriet kultursenter

En gruppe havforskere har funnet en mystisk skapning som kan gjøre dem verdensberømte. De vil forske og lage rapport, men kan man egentlig skjære i – og åpne opp – noen som ber om hjelp? I havet møtes en gruppe skapninger til en sørgesermoni, men oppdager fort at noen mangler. Hvor er Osea? Kan menneskene ha tatt henne? Hva skal til for å lære menneskene at handlingene deres har konsekvenser?

Vestvågøy Kulturskole har de siste årene jobbet hardt mot et felles mål om å skape egne verk for elevene som er med i vårforestillingen. Manus er skrevet av dramapedagog Mette Myhr som også har regi. Sangtekster og innstudering står Hege S. Hov for, og musikken har Bengt Ronny Lorentzen komponert.

Kulturskolen ser verdien av å skape egne verk hvor de kan tilpasse nivå og rolle til hver enkelt elev. Dette er gjennomgående fra manus til musikk. Ved å jobbe slik får også elevene utfordringer på sitt nivå, samtidig som de utvikler seg og det oppstår et fellesskap mellom de forskjellige fagtilbudene.

Dramagruppene, sanggruppene, orkesteret og danserne jobber sammen om et felles mål – nemlig forestillingen.