Invitasjon til å være solist med øyrikets symfoniorkester

Søknadsfrist: 1.mai 2018

Lofoten og Vesterålen orkesterforening (LVO) inviterer unge instrumentalister og sangere til å søke om å få være solist ved LVOs Unge talenter-konsert den 21. oktober 2018. Konserten blir i det nye kulturhuset, Meieriet kultursenter, på Leknes.

Dirigent er Ketil Vangen. Øvre aldersgrense er 25 år Søkere fra Lofoten og Vesterålen prioriteres. Elever ved kulturskolene i de ni kommunene og musikklinja, Sortland vgs ønskes spesielt velkommen. Det gjelder også andre som er 25 år eller yngre med tilknytning til regionen.

Fra konserten Unge talenter på Stokmarknes, høsten 2016. Sju unge musikere fra LoVe var solister med LVO. Fra venstre klarinett Nina Karlsen, trompet Adam Kristian Olsen Enochsson, fiolin Celia Sanchez-Nieves, trompet Temmam Al-Taie, cello Pelle Winsjansen, bratsj Emma Mørkved og cello Hedda R. H. Dyrnes. Foto: Tom Heistad

Søknad med cv og lyd- eller videoopptak av valgt verk sendes til vår produsent, Mats Iversen Vangen, lvoprodusent@gmail.com Reise- og oppholdsutgifter dekkes. Følg LVO på Facebook