Kulturskolen har gleden av å invitere til årets familieforestilling «Reisen til julestjernen» – en juleklassiker av Sverre Brandt fra 1924

5 -6. desember i storsalen på Meieriet Kultursenter

Salg av billetter har startet her

Plakat Reisen til Julestjernen_Logo

En mørk vinterkveld klarer den foreldreløse Sonja å unnslippe røverne hun har vært fanget hos siden hun var liten. Hun rømmer inn på Slottet, hvor hun overhører den sørgelige historien om prinsesse Gulltopp som forsvant da hun gikk ut i skogen for å finne julestjernen – og om dronningen som forbannet julestjernen slik at den ble borte, og om mørket og sorgen som dermed senket seg over riket. Sonja blir oppdaget, og ber om nåde idet den onde greven vil kaste henne i fangehullet. Dronningen befaler at hun skal løslates fra røverne, og som takk for hjelpen legger Sonja ut på en reise for å finne selveste Julestjernen – og få prinsesse Gulltopp tilbake.

Forrige gang kulturskolen satte opp denne forestillingen var i 1997. Den gangen som samarbeidsprosjekt mellom musikkskolen og kunstskolen. Vi ble spurt flere gangen om vi kan tenke oss å gjenta suksessen og nå er tiden kommet til å gjøre det. Vi har med oss 70 elever på scenen samt forsterkning på musikksiden fra Vågan kulturskole og gjestemusikere fra Romania.

Vi gleder oss til premiere i storsalen.  Vi setter også opp skoleforestilling tirsdag 5.desember. Hilsen Nabil Al-Taie, rektor

Regissør: Mette Myhr

Koreografi: Regine Gjernes